
Informacje
Zajęcia w OEP:
- zajęcia edukacyjne lub integracyjne przeprowadzane są w formie gry terenowej lub warsztatowej trwają 5 godzin;
- zajęcia terenowe "SPOTKANIA Z PRZYRODĄ" prowadzi nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej:
- warsztaty przyrodnicze "PRZYRODA WOKÓŁ NAS" prowadzone są dodatkowo z udziałem zoologa;
- podczas zajęć przewidziany jest czas na ognisko z pieczeniem kiełbasek;
- uczestnicy mogą skorzystać z poczęstunku w postaci ciepłego lub zimnego napoju;
- pomoce i materiały potrzebne na zajęciach oraz przygotowanie ogniska zapewnia organizator /kiełbaski i pieczywo uczestnicy organizują we własnym zakresie/;
- na grupę powyżej 40 dzieci potrzeba 4 opiekunów;
- na miejscu można kupić drobne pamiątki.
Należy pamiętać o:
- ze względu na różne warunki pogodowe oraz teren porośnięty trawą należy pamiętać o zabraniu właściwego obuwia lub obuwia na zmianę , okrycia przeciwdeszczowego, czapki z daszkiem;
- chętni mogą zabrać ze sobą piłki, skakanki ,itp.;
- zaopatrzyć się w środki na komary i kleszcze.
Miejsca zabaw i zajęć rekreacyjno-edukacyjnych:
- ścieżka przyrodniczo-edukacyjna z tablicami o tematyce przyrodniczej przebiegająca przez cały teren parku,
- dwa place zabaw z drabinkami, tradycyjną zjeżdżalnią oraz zjeżdżalnią typu kolejka linowa,
- „zielona szkoła” na polanie pod jabłonką i miejsce na zabawę typu „koło fortuny” z zagadkami przyrodniczymi,
- trzy miejsca na ognisko – na polanie, nad jeziorem i przy Starym Spichlerzu.
- zielona murawa na dziedzińcu parku – teren do gry w piłkę oraz innych zabaw zespołowych,
- drewniana wiata z widokiem na dziedziniec parku i staw,
- sala w Starym Spichlerzu - miejsce do zajęć stacjonarnych.
Umiejętności i wiadomości jakie mogą zdobyć uczestnicy zajęć:
- praktyczna umiejętność rozpoznawania i nazywania różnych gatunków drzew i krzewów rosnących w parku oraz roślinności przybrzeżnej i wodnej,
- poznanie i obserwacja w naturalnym środowisku różnych gatunków zwierząt żyjących w ekosystemie leśnym i wodnym, poszukiwanie śladów ich bytowania,
- umiejętność oceniania wieku drzewa i rozumienia pojęcia „pomnik przyrody”,
- określanie kierunków świata przez obserwację przyrody oraz wykorzystanie zegarka i kompasu,
- praktyczna umiejętność rozpoznawania drzew owocowych i wiedza na temat ich pielęgnacji,
- wykazanie się znajomością lub poznanie zasad dotyczących sadzenia różnych roślin,
- poznanie ciekawostek przyrodniczych o rozwoju roślin i życiu wybranych gatunków zwierząt,
- wykazanie się wiedzą i świadomym zachowaniem proekologicznym w zadaniach o tematyce ekologicznej,
- zdobywanie wiedzy na temat potrzeby tworzenia rezerwatów przyrody, parków narodowych i krajobrazowych, rozumienie ich pojęć,
- praktyczna umiejętność nazywania elementów przyrody ożywionej i nieożywionej w naturalnym środowisku, obserwacja różnych rodzajów ukształtowania terenu,
- poznawanie roślin i zwierząt chronionych oraz miejsc ich występowania,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas obserwacji i korzystania z kąpieli w zbiornikach wodnych,
- umiejętność współpracy i integracji grupy na rzecz wykonania wspólnych zadań.